Hur man bakar en lyckad(?) kladdkaka - på mitt sätt.

Steg ett; Leta fram ett recept. Vilket, för sådana som mig, kan ta ett ganska bra tag då jag inte kan hålla reda på saker & ting.

Min ängel Marissa sms'ade mig dock ett finfint recept :)

2 dl vetemjöl
3 dl socker
3-4 msk kakao (jag tog lite drygt fyra stycken, tre är för pussy'sar)
2 ägg
1 msk vaniljsocker (mmm)
1 dl (100 gram) margarin.


Jag har nu lyckats fixa fram ett recept, det är en bra början, men - en skål att vispa ihop allting i - existerar för tillfället inte i mitt hushåll tyvärr. Så jag tog en saftkanna :)


Min något överbelastade diskbänk.



Mmm, smör... Höhö.



Efter mycket visp&grejer så fick jag till slut geggan att bli en smet, eller tvärt om. 
Innan dess har jag lyckats trycka ner sisådär ett helt ägg-skal i smeten eftersom att mina ägg-knäckar-skills inte är nämnvärda ens en gång.



Men kolla - jag lyckas faktiskt få till en kladdkaka tills slut. 



Det färdiga resultatet. Och, ehm, ja, den gick ju att äta iallafall.. :)



/lsn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0